Najczęstsze usterki w samochodach marki Audi
poniedziałek, 2 września, 2019
Samochody z grupy VAG mają opinię solidnych i niezawodnych, dzięki czemu cieszą się bardzo dużą popularnością na polskim rynku. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem auta z charakterystycznymi czterema kółkami na grillu, sprawdź jakie są najczęstsze usterki i jak często przyjdzie Ci odwiedzać mechanika.
Pojazdy marki Audi, szczególnie te lat 80 i 90 nie bez powodu, uważane są za niemal niezniszczalne. Swoją świetną renomę zawdzięczają odpornemu na korozję, w pełni ocynkowanemu nadwoziu oraz doskonałym silnikom, które przy odpowiedniej eksploatacji, mogły przejechać nawet milion kilometrów. Niestety, nowsze modele są bardziej skomplikowane, a kupując kilku, lub kilkunastoletnie auto trzeba się liczyć z wizytą w serwisie.
Usterki silnika
W przypadku bardzo popularnego modelu Audi A4, produkowanego w latach 2000-2007 występują problemy z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI oraz z wysokoprężnym 2.5 V6 TDI, szczególnie z pierwszych lat produkcji. Zdarzają się wytarcia wałka rozrządu oraz uszkodzenia zaworu sterującego wariatorem faz rozrządu. Szybkie zużycie rozrządu oraz wałków jest uważane za jedną z największych wad silników montowanych w Audi. W silnikach 2.0 TDI występują problemy z pompowtryskiwaczami, zdarzają się również pęknięcia głowicy. W silnikach 3.0 TDI i 4.2 TDI możemy mieć problem z wypalaniem się tłoków. Po czym poznać, że coś jest nie tak? Jeśli silnik zacznie pracować nierówno, lub odczujesz spadek mocy, niezwłocznie odwiedź Car Serwis – warsztat specjalizujący się w naprawie samochodów Audi, VW, SKODA. Specjaliści z zakresu mechaniki i elektromechaniki pojazdowej dokładnie zdiagnozują problem i zaproponują optymalne rozwiązanie.
Awarie skrzyni biegów Multitronic
Audi w swoich samochodach często stosuje skrzynie Multitronic. Niestety nie należą one do najtrwalszych i już po 200 tys. kilometrów mogą pojawić się problemy. Naprawa uszkodzonej skrzyni biegów to wydatek nawet kilku tysięcy złotych, dlatego warto dbać o regularne przeglądy stanu technicznego tego podzespołu.
Awarie zawieszenia
Problemy z zawieszeniem występują w niemal każdym modelu niemieckiego koncernu. Począwszy od modelu A4 B5, Audi wyposaża swoje samochody w wielowahaczowe zawieszenie z lekkich stopów. Choć wahacze zapewniają doskonałe właściwości jezdne, szybko się zużywają. W przypadku usterki producent zaleca wymianę wszystkich współpracujących elementów zawieszenia.